خانه / اخبار عشایر / حق آبه پایدار و اختصاص ۶۰۰ میلیون تومان برای پروژه های آبرسانی به عشایر مرودشت

حق آبه پایدار و اختصاص ۶۰۰ میلیون تومان برای پروژه های آبرسانی به عشایر مرودشت

حق آبه پایدار و اختصاص ۶۰۰ میلیون تومان برای پروژه های آبرسانی به عشایر مرودشت

به گزارش ” باصری آنلاین ”  به نقل از  پایگاه خبری تحلیلی خبر آفتاب ، مجتبی حبیب اللهی با اشاره به اینکه شهرستان مرودشت براساس اخرین آمار بالغ بر هشت هزار نفر جمعیت عشایر دارد، افزود: مرودشت یک شهرستانی ییلاقی میان بند است و در طول ۱۲ ماه سال میزبان عشایر است .
به گفته حبیب اللهی بر اساس آیین نامه عشایر تمامی اداره ها تکالیفی را بر عهده دارند که در زمینه های مختلف فرهنگی، بهداشتی و عمران به عشایر خدمت رسانی می کنند.
به اعتقاد وی، یکی از مشکلاتی که برای خدمت رسانی به جامعه عشایر مرودشت با آن مواجه هستیم پراکندگی آنها در حوزه جغرافیایی و اقلیم شهرستان مرودشت است و به همین دلیل، آبرسانی به آنها به صورت پراکنده انجام می شود.
این مقام مسئول از دیگر مشکلات عشایر این شهرستان را نداشتن کد آبادی اسکان دانست و عنوان کرد: سایت اسکان ها کد آبادی ندارند و باید کد آبادی بگیرند تا بتوان به آنها به خوبی ارائه خدمت کرد که این مسئله هم در حال پیگیری است.
رئیس اداره امور عشایر شهرستان مرودشت خاطر نشان کرد: در نظر داریم تا یک حق آبه پایدار از سد درودزن برای عشایر در نظر بگیریم که در این راستا اعتباری افزون بر ۶۰۰ میلیون تومان برای پروژه آبرسانی اختصاص داده شده است.
به گفته حبیب اللهی، در حال حاظر ۲۶۱ کیلومتر طول مسیر آبرسانی به عشایر در شهرستان است و در همین راستا دو تانکر آبرسانی داریم که به صورت شبانه روزی برای آب رسانی به عشایر فعالیت می کنند.
وی همچنین با اشاره به اینکه ما مقام اول شرکت های تعاونی عشایری را در سطح استان داریم، تصریح کرد:علت اینکه شرکت تعاونی شهرستان مرودشت رتبه نخست را به خود اختصاص داده است اعتباری است که شرکت تعاون و امور عشایر در بین عشایر داشته است.
او خاطر نشان کرد: متاسفانه با تعرض به مسیر کوچ عشایر، آنها ناچارند دام های خود را با وسیله نقلیه موتوری جابجا کنند و بر این اساس در نظر داریم تا با بازگرداندن حق عشایر، کوچ سنتی را به آنها بازگردانیم .
حبیب اللهی به اقدامات صورت گرفته در زمینه حمایت از عشایر اشاره کردو افزود: هفت هزار تن جو، در شش ماهه نخست سال، هویت گذاری ۱۲ هزار راس دام، توزیع حدود ۴۵۰ تن آرد، بیمه فراگیر دام ها، اختصاص ۶۰۰ میلیون تومان بودجه برای پروژه های آبرسانی از جمله اقدامات اداره امور عشایر درشهرستان مرودشت است.
بیشترین عشایر شهرستان مرودشت در منطقه تنگ خشک،کنج کایدی،تنگ بخورا، گمپ شور، لانه طاووس، بند امیر، کامفیروز ودرودزن هستند./روابط عمومی مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان مرودشت

phpThumb.php

425317471_30343

درباره ی علیرضا عزیزی

همچنین ببینید

IMG-20190214-WA0028

جشنواره عشایری درمنطقه تنگ بخورا مرودشت برگزار شد

جشنواره عشایری درمنطقه  تنگ بخورا مرودشت برگزار شد   به گزارش باصری آنلاین بانوان صندوق …

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *