خانه / اخبار عشایر / 1050 تُن جو و خوراراک دام مدت دار در بین عشایر مرودشت توزیع شد

1050 تُن جو و خوراراک دام مدت دار در بین عشایر مرودشت توزیع شد

به گزارش دریافتی سایت خبری مرودشت نا از اداره امور عشایری مرودشت، دام، مرتع و کوچ سه عنصر و اصل اساسي زندگي عشاير است که بر جريان طبيعت منطبق مي‌باشند. در اثر خشکسالی‌های چند سال گذشته و ضعيف‌شدن پوشش گیاهی مراتع بويژه مراتع قشلاقي مناطق گرمسيري استان، کمبود و گرانی علوفه موردنیاز دام بويژه در فصل‌هاي پاييز و زمستان و نقدينگي بسيار کم عشاير در اين فصل‌ها، همواره یکی از چالشهای مهم خانوار‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌های مولد عشایر بوده است.

به منظور به حداقل رساندن این مشکل و پيشگيري از فروش دام داشتي و از دست رفتن سرمايه عشاير، توسط اداره کل امور عشاير فارس با همکاری اتحادیه تعاونی‌‌های عشایر استان، نسبت به خريداري 10 هزارتن جو و 2 هزارتن خوراک دام به صورت مدت‌دار با سررسيد 6 ماهه از شرکت پشتیبانی امور دام وزارت جهادکشاورزی اقدام و با توجه به جمعيت عشايري هر شهرستان توزيع گرديد.

از اين ميزان جو و خوراک دام، 1000 تن جو (معادل 10 درصد) و 50 تن خوراک دام بعنوان سهميه عشاير مرودشت در نظر گرفته شد که پس از تحويل سهميه پيش‌بيني شده، از نيمه دوم آبان ماه، بين عشاير کوچرو عضو شرکت تعاوني عشايري مرودشت با شرط بيمه بودن دام، با سررسيد 20 فرودين سال 1395 توزيع گرديد. ميزان جو تحويلي بنا به تقاضاي هر فرد، از 5/1 تا حداکثر 2 تن  در نوسان بوده و در مجموع، بيش از 500 نفر از سرپرستان خانوارهاي عشايري، از اين طرح بهره‌مند گرديدند.

لازم به ذکر است ميزان جو و خوراک دام توزيعي توسط شرکت تعاوني عشايري مرودشت، بيشترين مقدار توزيع توسط يک شرکت تعاوني عشايري در سطح استان فارس مي باشد.

image001

درباره ی علیرضا عزیزی

همچنین ببینید

ایل باصری

عشایر مرودشت و چادر های ایشان به عنوان کانون های کوچک تولیدی سهم بزرگی در توسعه استانی و ملی دارند

عشایر مرودشت و چادر های ایشان به عنوان کانون های کوچک تولیدی سهم بزرگی در …

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *