خانه / اخبار عشایر / رونمایی از کتاب عشایری یورد خوبان

رونمایی از کتاب عشایری یورد خوبان

 کتاب برگزیده اشعار ملا محمد اسماعیل مردانی شاعر فقید ایل باصری و مرودشت رونمایی می شود.

دکتر عبدالرضا قیصری در گفتگو با خبر آفتاب بیان داشت:بزرگداشت شاعر و عارف روشن ضمیرشهرستان مرودشت و ایل باصری مرحوم ملا محمد اسماعیل مردانی همراه با آیین رونمایی از کتاب اشعار وی به زودی برگزار خواهد شد.
دبیر همایش بزرگداشت ملا محمد اسماعیل مردانی تصریح کرد؛ این شخصیت ارزشمند و فرهیخته غیر از هنرنمایی در عرصه شعر و ادب که در کتاب “یورد خوبان” با نمونه های عالی آن روبرو هستیم، در دیگر عرصه ها نیز الگو، راهنما و معلمی والا مقام و معنوی بوده اند.
وی افزود، آن مرحوم که در دهه چهل در مرودشت درگذشت را باید به عنوان چهره مانای فرهنگی شهرستان و جامعه عشایر فارس و کشور معرفی نماییم .
دکتر قیصری درباره کتاب یورد خوبان نیز گفت: خانم دکتر تقی زاده پس از آشنایی با شخصیت این شاعر و عارف وارسته با علاقه و علم، به جمع آوری و تصحیح اشعار پرداخته و پس از انطباق دست نوشته های چندگانه، با همفکری خانواده شاعر، از جمله فرزندان و فرزند زادگان ایشان با دقت و ظرافت اشعار را انتخاب نموده است.
وی اضافه کرد، جناب آقای ایرج تدین نوه ی شاعر که بنیانگذار ادبستان ملا محمد اسماعیل مردانی نیز می باشد به عنوان نخستین نویسنده اشعار نانوشته آن مرحوم در راه آماده سازی کتاب همکاری خوبی داشته اند .
عبدالرضا قیصری خاطر نشان کرد: مراسم رونمایی از این کتاب زمینه ای شد تا تجلیل و تکریم این چهره فرهنگی مد نظر اداره محترم فرهنگ و ارشاد اسلامی مرودشت قرار گیرد. به همین جهت  آقای حمزه علیزاده رییس این اداره پیشنهاد بزرگداشت این شاعر مرودشتی به همراه نکوداشت جمعی از عشایر اهل قلم باصری را با آغوش باز پذیرفت.
دبیر اجرایی این بزرگداشت در خصوص تاریخ و مکان برگزاری این نیز گفت؛ تاریخ این برنامه روز هشتم مهر ماه همزمان با بزرگداشت مولانا  و مکان آن نیز متعاقبا به اطلاع عموم خواهد رسید .

دبیر اجرایی جشنواره  افزود : کار نشر کتاب یورد خوبان را نشر بوی باران در ۱۲۰ صفحه و در قطع رقعی و شمارگان یکهزار جلد منتشر نموده و پیش بینی می شود با توجه به استقبال علاقه مندان به چاپ های بعدی نیز برسد.

f2ae599a_dsc_3203

درباره ی علیرضا عزیزی

همچنین ببینید

ایل باصری (11)

خوابگاه صنایع دست بافت عشایری

خوابگاه صنایع دست بافت عشایری نقشه ناظم

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *