خانه / اخبار عشایر / اولین یادواره سرداران و شهدای سرافراز ایل باصری در مرودشت

اولین یادواره سرداران و شهدای سرافراز ایل باصری در مرودشت

اولین یادواره شهیدای سرافراز ایل باصری با حضور جمعی از مسئولان برگزار و از خانواده شهدای عشایر تجلیل به عمل آمد.

به گزارش سایت خبری مرودشت نا، اولین یادواره سرداران و شهدای سرافراز ایل بزرگ باصری در مسجدالرسول(ص) مرودشت برگزار گردید.

امام جمعه مرودشت در این آیین به عظمت جایگاه شهدا اشاره و بیان داشت: همه دستاوردهایی که امروز انقلاب اسلامی را به عنوان یک کشور مستقل در برابر جرثومه های استکباری دنیا قرار داده است، به خاطر رشادت های فرزندان این مرز و بوم و به خاطر رشادت های عشایر غیور است.

حجت الاسلام و المسلمین قنبر علی احمدی افزود: در هر صحنه ای که انقلاب و نظام نیاز داشت و با اشاره ولی امر مسلمین عشایر غیور حضور یافته اند.

احمدی ضمن اشاره به بخشی از تاریخ اسلام، بیان داشت: به دشمنان داخلی و خارجی و فریب خوردگان بگویید، با وجود نیروهای مقتدر، بسیجیان دلیر و عشایر غیور هرگز آنچه که بعد از رحلت پیامبر(ص) و در سقیفه اتفاق افتاد در ایران اتفاق نخواهد افتاد.

امام جمعه مرودشت

وی تصریح کرد: جای خالی یادواره شهدای عشایر ایل باصری در مرودشت احساس می شد و این یادواره با تاخیر انجام شد.

سرتیپ دوم پاسدار لطف اله یداللهی به نقش عشایر در دفاع مقدس اشاره و بیان داشت: خیلی ها جنگ را دیدند و باور نکردند و در مقابل خیلی از جوان ها و نسل امروزی جنگ را ندیده باور کردند و این ها رویش های انقلاب اسلامی است.

سردار یدالهی جانشین لشکر 33 المهدی(عج) افزود: در استان فارس از بین هر سیزده چهارده شهید حداقل یک شهید عشایر وجود دارد و امروز در عراق و سوریه هم عشایر نقش موثری ایفا می کنند.

سردار یداللهی

در این مراسم بابک قلی زاده هنرمند نوجوان ایل باصری به نی نوازی پرداخت و دختر شهید ناصر هوشیار از شهدای ایل باصری به اجرای دکلمه پرداخت و مهدی فاضلی جو به مداحی پرداخت. در این آیین جواد اسلامی و ساسان فرهادی یادگاران دقاع مقدس نیز به خاطره گویی پرداختند.

یادواره شهدای مرودشت

لازم به ذکر است سرهنگ دوم پاسدار عیسی افسری جانشین ناحیه عشایر استان فارس، محمدمهدی برومندی نماینده مردم مرودشت، ارسنجان و پاسارگاد در مجلس شورای اسلامی، ماشاء الله حیدرزاده فرماندار مرودشت به همراه جمعی دیگر از مسئولان شهرستان و سران ایل باصری در این مراسم حضور داشتند و در پایان از خانواده 203 شهید سرافراز ایل باصری تجلیل به عمل آمد.

درباره ی علیرضا عزیزی

همچنین ببینید

ایل باصری

عشایر مرودشت و چادر های ایشان به عنوان کانون های کوچک تولیدی سهم بزرگی در توسعه استانی و ملی دارند

عشایر مرودشت و چادر های ایشان به عنوان کانون های کوچک تولیدی سهم بزرگی در …

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *